Pri kontrole rôznych častí a zariadení vozidiel v automobilovom priemysle je potrebné venovať pozornosť niekoľkým dôležitým aspektom. Tak ako rôzne diely zohrávajú svoju vlastnú úlohu pri fungovaní konečného stroja, sú potrebné aj rôzne typy kontroly kvality.
Bez ohľadu na kvalitu, ktorá je výsledkom kvalifikovanej práce, možno počas výrobného procesu sledovať a zlepšovať také aspekty, ako je bezpečnosť prevádzky, životnosť a celkové náklady.
Hriadeľ automobilu, známy tiež ako hnací hriadeľ, je mechanická súčiastka, ktorá prenáša krútiaci moment a otáčky z motora na kolesá automobilu. Jedná sa o valcovú tyč, ktorá spája výstupný hriadeľ prevodovky so vstupným hriadeľom diferenciálu a umožňuje prenos výkonu z motora na kolesá. Obvykle sa vyrába z ocele a je navrhnutá tak, aby odolávala veľkej sile generovanej motorom, a preto je kontrola kvality mimoriadne dôležitá.
Ložiská, ktoré podopierajú rotujúce hriadele a nápravy v automobile, znižujú trenie a umožňujú plynulý pohyb súčastí. Ide o typ valivého alebo klzného prvku, ktorý je navrhnutý tak, aby odolával hmotnosti a silám, s ktorými sa stretáva pri kontakte s týmito rotujúcimi časťami. Celkovo hrajú tieto súčasti zásadnú úlohu v hladkom a efektívnom chode mechanických systémov automobilu a pomáhajú znižovať trenie a opotrebenie. Na ich optimálne fungovanie sú v každom kroku výrobného procesu potrebné pokročilé merania a analýzy.
V automobilovom systéme sa prevody obvykle používajú v prevodovkách, diferenciáloch a prevodových skriniach. Pretože každá z týchto prevodoviek hrá kľúčovú úlohu pri prenose sily motora na kolesá, je nutné vykonávať ich podrobnú kontrolu a testovanie, aby sa zabezpečilo, že svoju prácu vykonávajú správne. Automobilové ozubené kolesá sa vyrábajú v rôznych tvaroch a veľkostiach v závislosti od ich zamýšľaného použitia. Najbežnejšími typmi ozubených kolies používaných v automobilových systémoch sú čelné ozubené kolesá, šikmé ozubené kolesá a kužeľové ozubené kolesá.
Karoséria nie je len to, čo vidíte zvonku, ale vonkajší plášť, ktorý uzatvára vnútorné súčasti vozidla. Obvykle je vyrobená z ocele, hliníka alebo kompozitných materiálov a plní niekoľko funkcií, napríklad chráni cestujúcich pred vonkajšími vplyvmi, poskytuje vozidlu pevnú konštrukciu a obsahuje rôzne mechanické a elektrické súčasti. Vďaka tomu je jednou z najdôležitejších súčastí každého vozidla, ktoré dnes nájdete na ceste.
Tesnenia sa bežne používajú v rôznych priemyselných odvetviach ako zariadenia zabraňujúce úniku kvapalín alebo plynov medzi dvoma alebo viacerými styčnými plochami. Obvykle sú vyrobené zo stlačiteľného materiálu, ako je guma alebo silikón, a sú umiestnené medzi spojenými povrchmi, aby vytvorili tesnenia.
Pokiaľ ide o použitie v automobiloch, často sa nachádzajú v konštrukcii blokov motorov, hláv valcov, výfukových systémoch a prevodovkách. Jedná sa o dôležité súčasti, ktoré pomáhajú zaistiť správnu funkciu motora a ďalších systémov tým, že udržujú správny tlak a zabraňujú únikom.
Skriňa elektromotora je veľmi dôležitou súčasťou hybridných aj elektrických vozidiel. Kryt motora slúži ako ochranný kryt pre vnútorné súčasti motora a pomáha odvádzať teplo vznikajúce pri jeho prevádzke.
Obvykle sú vyrobené z hliníka alebo iných ľahkých materiálov a sú navrhnuté tak, aby boli kompaktné a účinné. Dôležité pri ich výrobe a metódach kontroly kvality je, aby správne zapadali do vnútorných a vonkajších súčastí a nedochádzalo k mechanickým poruchám.
Vinutie, známe aj ako statorové vinutie, pozostáva z medených alebo hliníkových drôtov, ktoré sú ohnuté do tvaru písmena U a tvoria dve paralelné vetvy so spoločnou základňou. Tieto drôty sa potom vložia do drážok v jadre statora a vytvoria slučku, ktorá prenáša prúd a vytvára magnetické pole potrebné na prevádzku motora.
Statorové vinutie, ktoré je stacionárnou časťou motora obklopujúcou rotor. Statorové vinutie sa používa v synchrónnych motoroch s permanentnými magnetmi (PMSM) a v indukčných motoroch pre elektrické a hybridné vozidlá.
Batériová fólia, známa aj ako elektródová fólia, je tenký kovový plech, ktorý sa nachádza vo vnútri batériových článkov. Slúži ako zberač prúdu pre elektródový materiál, ktorý je na povrchu fólie nanesený. Fólia je obvykle vyrobená z materiálov, ako je hliník, meď alebo nikel, a jej hrúbka sa môže líšiť v závislosti od typu batérie a jej zamýšľaného použitia.
Najmenej bežnou súčasťou automobilu sú káble - ktoré sa používajú v rôznych aplikáciách, ako sú elektrické systémy, snímače a komunikačné siete, a ich úloha je rovnako dôležitá ako úloha motora. Automobilové vodiče sú navrhnuté tak, aby odolávali náročným podmienkam, ako sú vysoké teploty, vibrácie, pôsobenie chemikálií a vlhkosti, preto je logické, že musia podliehať prísnej kontrole kvality.
Naše pokročilé systémy SMS, technológie laserového optického skenovania a softvérovej analytickej techniky sú ideálne pre 3D merania nevyhnutné pre komplexné automobilové aplikácie.