Japonský názov spoločnosti Mitutoyo, ktorý možno voľne preložiť ako "hojnosť troch prvkov", znamená rozvážnosť, dobrosrdečnosť a silu, teda postoje, ktoré si zakladateľ spoločnosti, pán Yehan Numata, tak vážil.
Tieto ústredné koncepty myslenia Yehana Numatu boli doplnené o aspekty západnej filozofie, s ktorými sa stretol pri štúdiu obchodných vied v USA.
Podľa Jehana Numatu, syna váženého japonského chrámového kňaza, by ľudia mali mať tri špecifické vlastnosti: citlivosť, dobrosrdečnosť a silu. Citlivosť vykladal ako schopnosť presného pozorovania, dobromyseľnosť ako súcit a láskavosť voči svojim blížnym, zatiaľ čo sila bola nevyhnutná na účinné plnenie správne určených požiadaviek.
Tieto tri nenahraditeľné ľudské vlastnosti sa stali tiež základom jeho podnikateľskej filozofie, ktorá sa premenila na pripravenosť na inováciu, všeobecnú spravodlivosť a orientáciu na budúcnosť – tri cnosti, ktoré sú rozhodujúce pre konanie dobra ako ľudskej bytosti a dosiahnutie úspechu v podnikaní.
Číslo tri, v japončine vyslovované ako "Mitu" alebo "Mitsu", má v japonskej kultúre a náboženstve veľký význam, napríklad pokiaľ ide o zoznam náboženských prvkov. To tiež vysvetľuje, prečo pomerne veľa názvov spoločností obsahuje slabiky "Mitu" - rovnako ako v názve.
Aby sa človek stal úplným človekom, musí získať múdrosť, láskavosť a statočnosť. Iba s múdrosťou má človek tendenciu byť chladný. Iba dobročinnosť človeka oslabuje. Iba s chrabrosťou môže človek presiahnuť svoje možnosti. Keď sa však tieto tri vlastnosti spoja, stane sa človek úplným človekom. Podobne aj úspech v podnikaní spočíva v znalosti neba, zeme a človeka. Podnikanie bude úspešné iba vtedy, keď budú prítomné tieto faktory, "nebom zoslané" šance, prirodzené príležitosti a harmónia človeka. Bez prítomnosti hoci jediného faktora je úspech vzdialený. V budhizme sú Butsa (Budha), Po (učenie) a So (kňaz) tri hlavné poklady pre propagáciu jeho učenia. V kresťanstve sú to Boh, Biblia a kňaz.
Slovo MITUTOYO znamená tri hojnosti. "Mitsu" (みつ) znamená tri, zatiaľ čo "Toyo" (とよ) označuje stavy hojnosti. Názov MITUTOYO bol zvolený s úprimným prianím vidieť viac úplných ľudí, vytvoriť prosperujúci podnik a predstaviť všetkým spravodlivé náboženstvo spolu s trvalým prianím mierového sveta a naplnenie zmysluplného života. (Yehan Numata)
Dobré prostredie, dobrí ľudia, dobrá technika - to je motto spoločnosti Mitutoyo už od roku 1934. Spoločnosť Mitutoyo považuje za svoju úlohu podporovať spoločnosť výrobou vysoko presných meracích prístrojov a podporovať pokrok v oblasti kvality. Slogan spoločnosti "Mitutoyo - presnosť je našou profesiou" vyjadruje veľmi vysoké nároky firmy na zamestnancov a výrobky. Ich výkon musí spĺňať najvyššie štandardy, pretože spoločnosť Mitutoyo chce zaistiť presnosť vo všetkých oblastiach priemyslu. Týmto spôsobom chce tento prémiový výrobca prispieť k prosperite našej globálnej spoločnosti. Spoločnosť Mitutoyo sa bude aj naďalej snažiť podporovať presné meracie techniky, aby podporila zákazníkov v ich výrobných procesoch a posilnila ich postavenie na trhu.
Firemná filozofia Mitutoyo je v podstate trvalým základom hodnôt, ktoré musia naše organizácie a zamestnanci dodržiavať. Spája všetky spoločnosti Mitutoyo a ich zamestnancov po celom svete v spoločnom porozumení a záväzku.
1. Poskytovanie technických riešení na podporu rozvoja podnikania našich klientov.
2. Celosvetovo prispievať k rozvoju schopností priemyselného merania.
3. Rozvíjať zdravé vzťahy a spoločnú prosperitu s obchodnými partnermi.
4.Podporovať a presadzovať celosvetový mier, ľudské šťastie a harmóniu so životným prostredím.
5. Používať obchodné praktiky, ktoré odrážajú integritu spoločnosti Mitutoyo a celosvetovo vedúcu značku.
6. Pestovať živú firemnú kultúru, ktorá v našich zamestnancoch vzbudzuje nadšenie pre čo najlepšiu prácu, byť najlepší.
"Kvalitné prostredie, kvalitný ľudia, kvalitná technika"
"Úprimnosť, ohľaduplnosť, odhodlaný duch"
ODKAZ NÁŠHO ZAKLADATEĽA
Prianie nášho zakladateľa je vyjadrené v založení našej spoločnosti.
NAŠE PRINCÍPY RIADENIA
Poslanie spoločnosti a základy pre ciele jej manažmentu.
NAŠE FIREMNÉ MOTTO
Základná politika manažmentu našej firmy.
NAŠE HLAVNÉ ZÁSADY
Pravidlá pre realizáciu „Našich cieľov manažmentu“.
KÓDEX ETIKY A SPRÁVANIA
Pravidlá správania pre podporu našej firemnej etiky.
Tento etický kódex správania je etická smernica pre správanie všetkých pracovníkov (vrátane vedúcich pracovníkov) spoločnosti Mitutoyo Česko s.r.o. v každej oblasti obchodných aktivít. Budeme sa správať podľa týchto etických zásad a rešpektovať ich najmä vtedy, keď si obchodné rozhodnutie žiada voľbu medzi etikou a snahou po zisku.
Dôležitým kľúčom k pochopeniu filozofie spoločnosti Mitutoyo je EKO dom, ktorý venoval zakladateľ spoločnosti Yehan Numata. Je to miesto, kde sa dá priamo zoznámiť so základnými prvkami japonskej kultúry: budovami a záhradami, kultúrou a náboženstvom.
Budhistický chrám a krásne prostredie záhrad v japonskom štýle tvoria ústredný bod EKO domu japonskej kultúry v Düsseldorfe-Niederkasse v blízkosti európskej centrály Mitutoyo. K chrámu sú pripojené výstavné a seminárne priestory, kde sa konajú rôzne kurzy koncertov, filmov, čítaní a predovšetkým japonských tancov alebo "ikebany".
EKO dom je tiež miestom stretnutia medzi Ďalekým východom a Západom.