Pri kontrole rôznych častí vozidiel a v leteckom priemysle je potrebné zohľadniť niekoľko dôležitých aspektov. Tak ako rôzne súčasti zohrávajú svoju vlastnú úlohu v tom, ako funguje konečný stroj, sú potrebné rôzne typy kontroly kvality.
Bez ohľadu na kvalitu, ktorá je výsledkom kvalifikovanej práce, možno počas výrobného procesu monitorovať a zlepšovať také aspekty, ako je bezpečnosť prevádzky, životnosť a celkové náklady.
Aerodynamický kryt, ktorý je namontovaný na turbíne ako kľúčová súčasť systému motora lietadla.
Aby bol motor účinný, je potrebné skontrolovať určité prvky na lopatkách, aby mohli optimálne plniť svoj účel. Najčastejšie sa kontroluje povrch a profil lopatiek.
Guličkové ložiská sú základom fungovania väčšiny rotujúcich zariadení a zohrávajú dôležitú úlohu bez ohľadu na to, v čom sa používajú.
Vzhľadom na dôležitú úlohu, ktorú tieto ložiská zohrávajú, je zabezpečenie ich kvality ešte dôležitejšie.
Tieto časti, zvyčajne vyrobené z tvárnych kovov, často dávajú rôznym leteckým výrobkom vonkajší tvar v podobe skrine, podvozku, skeletu atď.
Počas výrobného procesu hydroformovania je potrebné mať na pamäti niekoľko vecí, aby sa zabezpečila správna výroba.
Môže to byť čokoľvek od typických metód merania rozmerov až po meranie kontúr a drsnosti povrchu.
Hliníkové diely, ktoré sa používajú v celom leteckom priemysle, sa frézujú alebo odlievajú do špecifických tvarov, pretože sa s nimi ľahko pracuje a sú ľahké. Na zabezpečenie správnej výroby dielov počas výrobného procesu sa vo väčšine tovární používajú vysoko presné súradnicové meracie stroje.
To možno vykonať v meracom laboratóriu pomocou strojov, ako je CRYSTA-Apex V, a dokonca aj na výrobnej linke pomocou súradnicových meracích strojov v dielni, ako je MiSTAR 555 alebo KOGAME.
Naše pokročilé systémy súradnicových meracích strojov, technológie laserového optického skenovania a techniky softvérovej analýzy sú ideálne na 3D merania potrebné pre komplexné letecké aplikácie.